|
Strona o quizach quiz.net.pl
Grupa quizowa na facebooku
|
| Ko³o Fortuny(TM) | | Autor: | snajperx | | Opisywana wersja: | Beta 8 Pobierz | | Minimalna wymagana wersja mIRCa: | 5.9 |
|
| Opis | Ko³o Fortuny(TM) opiera siê na zasadach popularnego teleturnieju (jak sama nazwa wskazuje) "Ko³o Fortuny".
Gra podzielona jest na rundy, w których udzia³ bior± domy¶lnie po 3 osoby. Po podaniu kategorii i has³a do udzia³u w rundzie mo¿e zg³osiæ siê okre¶lona liczba osób (je¿eli ustawiona zosta³a wiêksza liczba miejsc, a brakuje chêtnych graczy - mo¿na u¿yæ komendy /pomin aby rozpocz±æ rundê dla tylu osób, ile siê do tej pory zg³osi³o - jednak musz± to byæ co najmniej 2 osoby, w przeciwnym wypadku runda zostanie anulowana). Po przyjêciu wszystkich zg³oszeñ rozpoczyna siê gra - zostaje podana kategoria i wykropkowane has³o. Osoby, które zg³osi³y siê do gry, maj± mo¿liwo¶æ odgadywania liter i jednorazowego krêcenia ko³em podczas swojej kolejki (komenda !krece). Wszystkie osoby na kanale mog± w dowolnym momencie zgadywaæ has³o (uwaga: je¿eli osoba, na któr± przypada kolejka w grze, poda b³êdne has³o - traci kolejkê). Za ka¿d± ods³oniêt± literê gracz zyskuje okre¶lon± stawkê pieniêdzy. Za podanie samog³oski nale¿y zap³aciæ 500 z³otych. Je¶li podana litera nie znajduje siê w ha¶le, kolejka w grze przechodzi na nastêpnego gracza - wed³ug kolejno¶ci, w jakiej gracze zg³osili siê do gry.
Za odgadniêcie has³a osoba zyskuje sumê równ± 100 z³otych pomno¿one przez liczbê nieods³oniêtych liter w ha¶le.
Litery i has³o nale¿y podawaæ poprzedzaj±c je wykrzyknikiem, np. !c lub !ala ma kota. Krêcenie ko³em nastêpuje po wpisaniu !krece. Prowadz±cy grê ma mo¿liwo¶æ anulowania rundy w dowolnym momencie przez u¿ycie komendy /anuluj, przesuniêcia kolejki na nastêpnego gracza - /pomin - oraz usuniêcia gracza, na którego przypada kolejka, z gry - /usun. |
|
| Za³adowanie skryptu | Wy³adowanie skryptu | - Rozpakuj do dowolnego katalogu
- Wpisz:
/load -rs "<dowolny_katalog>\kf.als"
| - Zakoñcz quiz
- Wpisz:
/unload -rs kf.als
|
|
| Komendy dla prowadz±cego | | /anuluj | | anulowanie rundy | | /haslo | | otwiera okienka, do których nale¿y wpisaæ kolejno kategoriê i has³o | | [2-5] | podaj±c cyfrê z zakresu 2-5 mo¿na okresliæ liczbê graczy jaka mo¿e zg³osiæ siê do gry w rundzie | | /kfkom | | wy¶wietla spis dostêpnych komend | | /kfaf | [1-10] | zmiana czasu przerwy w AFKS (antyfloodkick system) przy wy¶wietlaniu rankingu | | /kfdodaj | [nick1] [nick2] | zsumowanie punktów gracza [nick2] z punktami gracza [nick1] i usuniêcie gracza [nick2] z rankingu | | /kfoff | | zakoñczenie Ko³a Fortuny(TM) | | /kfon | | uruchomienie Ko³a Fortuny(TM) na bie¿±cym kanale lub - je¿eli jest ju¿ uruchomione - wyzerowanie wyników i rozpoczêcie nowej gry. | | [kana³] | uruchomienie Ko³a Fortuny(TM) na podanym kanale | | /kfprzyp | | przypomnienie sobie kategorii i has³a | | /kfstat | | wy¶wietlenie rankingu | | /pomin | | komenda ma dwa zastosowania: podczas trwania gry - przesuniêcie kolejki odgadywania litery na nastêpnego gracza; podczas przyjmowania zg³oszeñ (tak¿e po u¿yciu /usun) - zredukowanie liczby graczy do aktualnie zg³oszonych. | | /usun | | usuniêcie z gry gracza, na którego w danej chwili przypada kolejka. Na jego miejsce mo¿e wówczas zg³osiæ siê inna osoba |
|
| Komendy dla graczy | | !join | zg³oszenie siê do gry | | !krece | zakrêcenie ko³em. Krêciæ ko³em mo¿e tylko gracz, na którego w danym momencie przypada kolejka w odgadywaniu liter. Gracz mo¿e podczas ka¿dej kolejki krêciæ ko³em tylko raz, chyba ¿e wylosuje inaczej podczas krêcenia | | !nagrody | sprawdzenie listy zdobytych w grze nagród |
|
|