|
Strona o quizach quiz.net.pl
Grupa quizowa na facebooku
|
| 1 z 10 | | Autor: | snajperx - skrypt
Andrrew - pomysł & pomoc w testach | | Opisywana wersja: | 1.11 Pobierz | | Minimalna wymagana wersja mIRCa: | 7.32 |
|
| Opis | Gra opiera się na zasadach popularnego teleturnieju o tej samej nazwie. Różni się od klasycznego quizu trybem gry - przez większą część quizu odpowiedzi w danym momencie może udzielić tylko jedna określona osoba.
Po uruchomieniu quizu rozpoczyna się przyjmowaniem zgłoszeń do uczestnictwa w grze (komenda "!join" dla graczy). Po przyjęciu ustalonej liczby zawodników wszystkim przydzielane są stanowiska o losowo dobranych numerach, każdy z graczy otrzymuje po 3 "szanse", po czym gra przechodzi do I etapu.
W etapie I zawodnicy odpowiadają na pytania po kolei od pozycji 1 do ostatniej w dwĂłch rundach. Aby zawodnik przeszedł do etapu II, musi odpowiedzieć poprawnie na co najmniej jedno z dwóch pytań etapu I (jeśli odpowie błędnie na obydwa, odpada z gry). Za poprawną odpowiedź gracz otrzymuje 1 punkt.
Zawodnikom, którzy przeszli do etapu II ponownie przyporządkowywane są stanowiska od 1 do liczby graczy, jaka zakwalifikowała się z poprzedniego etapu. W etapie II gracze odpowiadają - podobnie jak w etapie I - po kolei dopóty, dopóki któryś z nich nie udzieli poprawnej odpowiedzi. Wówczas dany zawodnik zyskuje 1 punkt i ma prawo wyznaczyć następnego gracza do odpowiedzi (komenda "![nr_gracza]"; zawodnik ma prawo wyznaczyć któregokolwiek z graczy z zachowanymi "szansami", poza sobą samym). W razie błędnej odpowiedzi gracz traci jedną "szansę". Po utracie wszystkich trzech "szans" zawodnik odpada z gry. Etap II trwa do chwili, aż przy "szansach" pozostanie tylko 3 uczestników. Wówczas quiz przechodzi do etapu III.
W etapie III zawodnikom przyporządkowywane są stanowiska od 1 do 3, każdy dostaje po 3 nowe szanse oraz po tyle punktów, ile szans zachował w etapie II. Pytania kierowane są początkowo do wszystkich graczy - odpowiedzi może udzielić którykolwiek z trzech zawodników, bez potrzeby wyznaczania czy ustalonej kolejki. Gracz, który jako pierwszy odpowie poprawnie na pytanie, zdobywa 10 punktów i - podobnie jak w etapie II - ma prawo wyznaczyć gracza do odpowiedzi na następne pytanie. Inaczej jednak niż w etapie II - tym razem może wskazać do odpowiedzi też samego siebie i wówczas za poprawną odpowiedź zyska 20 punktów. Błędna odpowiedź powoduje utratę "szansy". Gra toczy się do wyczerpania pytań lub do chwili, gdy przy "szansach" pozostanie jeden gracz.
Po zakończeniu etapu III każdy z graczy otrzymuje liczbę punktów równą 10 * liczba zachowanych "szans". Wyświetlany jest końcowy ranking uczestników, opierający się na kilku regułach. Ranking podzielony jest na kilka części: podium (3 miejsca), listę graczy, którzy odpadli w II etapie oraz listę graczy, którzy odpadli w etapie I. Pierwsze miejsce zajmuje gracz z największą liczbą punktów spośród tych, którzy dotrwali do końca gry z zachowanymi "szansami". W następnej kolejności sortowane są według liczby zdobytych punktów osoby, które razem ze zwycięzcą dociągnęły do zakończenia etapu III. Kolejne miejsca na podium należą się graczom, którzy odpadli z gry w etapie III - również posortowane według liczby zdobytych punktów. Dalsze pozycje zajmują ci, którzy odpadli w etapie II, oraz na końcu ci, którzy odpadli w etapie I. Co istotne - nie zawsze większa liczba punktów równa się wyższej pozycji w wynikach - i tak np. gracz, który zdobył punktów 103 i odpadł w etapie III, będzie w rankingu niżej od tego, który zdobędzie punktów 82 i dojedzie z "szansami" do końca gry. |
|
| Autoquiz | Sama idea "1 z 10" jest niejako powiązana z autoquizem, jako że pytania - podobnie jak w teleturnieju - przygotowane są z góry i zadawane po kolei w miarę trwania gry. I tak też do gry należy mieć przygotowane 3 pliki z pytaniami - osobno dla każdego etapu. Pliki wskazujemy po uruchomieniu quizu komendą /1z10 i kliknięciu przycisku "Wybierz pliki z pytaniami" - quiz poprosi nas o wskazanie kolejno 3 plików. W każdym z nich pytania powinny być zapisane analogicznie do następującego sposobu:
PYT Jaki numer nosił pierwszy model Amigi?
ODP 1000
ODP Amiga 1000
ODP tysiąc
ODP A1000
PYT Pionier gatunku muzyki elektronicznej
ODP Jean Michel Jarre
ODP Jarre
PYT Pierwotna nazwa przeglądarki Firefox
ODP Phoenix
Linijka zawierająca pytanie musi rozpoczynać się od nagłówka PYT, natomiast następujące po niej linijki rozpoczynające się nagłówkiem ODP zawierają listę odpowiedzi, które będą uznawane za poprawne. |
|
| Załadowanie skryptu | Wyładowanie skryptu | - Rozpakuj do dowolnego katalogu
- Wpisz:
/load -rs "<dowolny_katalog>\1z10.als"
| - Zakończ quiz
- Wpisz:
/unload -rs 1z10.als
|
|
| Komendy dla prowadzącego | | /1z10 | | rozpoczęcie nowej gry. Po uruchomieniu otworzy się okienko, w którym ustalamy kilka parametrów gry, takich jak czas na odpowiedź. Po wybraniu dogodnych ustawień klikamy przycisk "Wybierz pliki z pytaniami" i wskazujemy kolejne 3 pliki do poszczególnych etapów, po czym rozpoczyna się przyjmowanie zgłoszeń do gry | | /1z10b | | zakończenie przyjmowania zgłoszeń do gry i przejście do etapu I. Aby można było użyć tej komendy, do gry musi zgłosić się co najmniej 4 uczestników | | /1z10off | | wyłączenie quizu |
|
| Komendy dla graczy | | !join | zgłoszenie się do gry podczas przyjmowania zgłoszeń | | ![nr_gracza] | wskazanie zawodnika do odpowiedzi na następne pytanie. Komenda dostępna w II i III etapie |
|
|