Użytkownicy przeglądający ten wpis: 2 gości
Ocena wpisu:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tylko na chwilkę
T: Tworzenie prostego programu komputerowego







1. #include <iostream>

usingamespace std;

int main ()

{

TU PISZEMY PROGRAM

return 0;

}







2. Instrukcje kończa się ";"







3.Deklaracja zmiennych - musimy powiedzieć komputerowi jakiego typu danych używamy np. liczb



Przykłady:



a) int x;   x - liczba całkowita (intiger)  



b) float y; y - liczba rzeczywista (każda)



c) int a,b;



d) short c; c - liczba całkowita z zakresu -32768 do 32767







4. Podstawowe operacje arytmetyczne +,-,*,/







Zad 1. Napisz program, który wczytuje zmienne A, B i H typu rzeczywistego, oraz oblicza pole trapezu. a+b*h/2



Zad 2. Stwórz nowy projekt i napisz program obliczający



a) pole koła pi=r kwadrat



b) objętość walca o polu podstawy P i wysokości H   V=P*H























T: Instrukcja warunkowa.



if(warunek) - jeżeli

{

instrukcja 1

instrukcja 2

}

else - w przeciwnym razie (nie zawsze konieczne)

{

instrukcja 1

Instrukcja 2


sorki, ale muszę na szybko gdzieś zapisać
policjanci, dziwki i blady strach
Odpowiedz
Komentarze (łącznie 0)

Skocz do: