27.11.2017, 15:55
T: Tworzenie prostego programu komputerowego
1. #include <iostream>
usingamespace std;
int main ()
{
TU PISZEMY PROGRAM
return 0;
}
2. Instrukcje kończa się ";"
3.Deklaracja zmiennych - musimy powiedzieć komputerowi jakiego typu danych używamy np. liczb
Przykłady:
a) int x; x - liczba całkowita (intiger)
b) float y; y - liczba rzeczywista (każda)
c) int a,b;
d) short c; c - liczba całkowita z zakresu -32768 do 32767
4. Podstawowe operacje arytmetyczne +,-,*,/
Zad 1. Napisz program, który wczytuje zmienne A, B i H typu rzeczywistego, oraz oblicza pole trapezu. a+b*h/2
Zad 2. Stwórz nowy projekt i napisz program obliczający
a) pole koła pi=r kwadrat
b) objętość walca o polu podstawy P i wysokości H V=P*H
T: Instrukcja warunkowa.
if(warunek) - jeżeli
{
instrukcja 1
instrukcja 2
}
else - w przeciwnym razie (nie zawsze konieczne)
{
instrukcja 1
Instrukcja 2
sorki, ale muszę na szybko gdzieś zapisać
1. #include <iostream>
usingamespace std;
int main ()
{
TU PISZEMY PROGRAM
return 0;
}
2. Instrukcje kończa się ";"
3.Deklaracja zmiennych - musimy powiedzieć komputerowi jakiego typu danych używamy np. liczb
Przykłady:
a) int x; x - liczba całkowita (intiger)
b) float y; y - liczba rzeczywista (każda)
c) int a,b;
d) short c; c - liczba całkowita z zakresu -32768 do 32767
4. Podstawowe operacje arytmetyczne +,-,*,/
Zad 1. Napisz program, który wczytuje zmienne A, B i H typu rzeczywistego, oraz oblicza pole trapezu. a+b*h/2
Zad 2. Stwórz nowy projekt i napisz program obliczający
a) pole koła pi=r kwadrat
b) objętość walca o polu podstawy P i wysokości H V=P*H
T: Instrukcja warunkowa.
if(warunek) - jeżeli
{
instrukcja 1
instrukcja 2
}
else - w przeciwnym razie (nie zawsze konieczne)
{
instrukcja 1
Instrukcja 2
sorki, ale muszę na szybko gdzieś zapisać
policjanci, dziwki i blady strach